Изключително важно 
			Много важно 
			Важно 
			Не е важно 
		 
		
			1. Знания: Студентите използват високо специализирани практически и теоретични знания в областта. Някои от знанията са водещи в областта. Тези знания формират основата за оригиналност в разработването и/или прилагането на идеи. Студентите показват критично осъзнаване на знанията в областта и връзката между различните области.  
		 
		
			1.1 Студентите познават основните понятия в тенденциите на глобализацията и регионалистиката  
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			1.2. Студентите могат свободно да обсъждат основните направления в теоретичните школи на международните отношения 
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			1.3. Студентите познават основните закономерности и тенденции в развитието на международната система в преход 
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			1.4. Студентите имат фундаментални знания за основните направления в специалностите - история, политически науки, право и икономика 
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			1.5. Студентите имат знания и умения в областта на културната антропология, в духа на европейските стандарти за реализация на експерти по въпросите на европейската интеграция и културно-историческото наследство; - знания и умения в прилагането на регионалните политики и стратегии на Европейския съюз 
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			1.6. Студентите имат формирани способности и нагласи за екипна работа в различни национални и международни институции и неправителствени организации 
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			1.7. Какви други знания трябва да притежават студентите? 
			 
		 
		
			  
			  
			  
			  
			  
		 
		
			2. Умения: Студентите правят основана на изследвания диагноза на проблемите чрез интегриране на знания от нови или интердисциплинарни области и правят преценки с помощта на непълна или ограничена информация. Студентите развиват нови умения в отговор на появяващи се знания и техники.  
		 
		
			2.1. Студентите се ориентират и реагират своевременно в проблемни политически ситуации, компетентно да ги анализира и да предлага ефективни политически решения и реални прогнози 
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			2.2. Студентите планират, организират и провеждат дейности, свързани с реализацията на функциите на държавната власт, показват висок професионализъм като посредник и координатор в контактите между различните социални формации и институции 
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			2.3. Студентите анализират изборни резултати, нагласите и поведението на  
				гласоподавателите в българския политически процес, могат да участват в предизборни кампании на национално и местно равнище 
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			2.4. Студентите прилагат техники за управление на конфликтни ситуации и за водене на преговори 
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			2.5. Какви други умения трябва да имат студентите? 
			 
		 
		
			  
		 
		
			3. Лични и професионални компетенции  
		 
		
			3.1. Самостоятелност и отговорност  
		 
		
			3.1.1. Студентите имат възможности за разработване на проекти 
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			3.1.2. Студентите проявяват инициативност в управленските процеси в обучението 
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			3.1.3. Какви други компетенции за самостоятелност и отговорност  трябва да имат студентите? 
			 
		 
		
			3.2. Компетенции за учене  
		 
		
			3.2.1. Студентите имат нагласа за по-нататъшно учене 
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			3.2.2. Студентите имат нагласа за извънаудиторна самостоятелна подготовка 
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			3.2.3. Какви други компетенции за учене трябва да имат студентите? 
			 
		 
		
			3.3. Комуникативни и социални компетенции  
		 
		
			3.3.1. Студентите притежават комуникативност, компетентност за общуване с различни аудитории 
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			3.3.2. Студентите показват широк вътрешен мироглед, който показва солидарност с други хора 
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			3.3.3. Какви други комуникативни и социални компетенции трябва да имат студентите? 
			 
		 
		
			3.4. Професионални компетенции  
		 
		
			3.4.1. Студентите набират и интерпретират подходящи данни в областта, предназначени за решаване на проблеми 
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			3.4.2. Студентите могат да провеждат самостоятелно политологически изследвания с практическо значение 
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			3.4.3. Студентите умеят да преценяват важността на различните фактори в сложна социална среда 
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			3.4.4. Студентите оценяват явленията и процесите от социални и етични аспекти, появяващи се по време на учене или работа 
			1  
			2  
			3  
			4  
		 
		
			3.4.5. Какви други професионални компетенции трябва да имат студентите?